joi, 1 martie 2012

Femeie






Frumos e cuvântul
Ce-ncet mi-l şopteşti
Iar darul respiraţiei tale
Cel sorb între buze
E minunat
Divin, înflăcărat.
Ochii strălucitori
Ca roua din zori,
Moliciunea pielii
Ce ascunde
Forme rotunde,
Gingaşe,
Dar viguroase
Mereu lacomă,
Şi însetată
De-o mângâiere
Şi de iubire
Sau fericire.
Mă strângi cu putere
Până voi geme
Şi voi striga
Toată noaptea,
Iar dimineaţa
Frânt voi cădea,
Privind la tine,
Cum înfloreşti
Ca un fir
De trandafir
Şi îmi zâmbeşti. 


Un comentariu:

  1. "Lacăte, cine te-a închis
    La uşa marelui meu vis?
    Unde ni-i cheia, unde-i păzitorul,
    Să sfarăme zăvorul
    Şi să vedem în fundul nopţii noastre
    Mişcându-se comorile albastre?
    Un pas din timp în timp, greoi,
    Se-apropie, dar a trecut de noi.
    Toţi paşii se sfârşesc şi pier
    Pentru urechea ta de fier.
    De-o vână-ntoarsă peste tine
    Cred că atârnă din văzduh glicine
    Şi, de pe bolţi, zorele
    Şi muguri şi ciorchini de stele.
    Cine va pune-n uşa noastră cheie
    O singură scânteie?
    Lumina ochiul şi-l aşază
    Şi-n încăpere caută să vază.
    Lacătul simte şi tresare
    Cu bezna mea, ca de o sărutare.
    Stea, nu poţi tu intra-n veriga lui
    Şi lacătul tăcerii să-l descui?
    TUDOR ARGHEZI

    RăspundețiȘtergere